Nataša Popić, LPP Serbia

Moje ime je Nataša Popić, diplomirala sam 2013. godine na Poslovnom fakultetu Univerziteta Singidunum, smer računovodstvo i revizija.

Ubrzo nakon odbrane diplomskog rada otpočela sam stručnu praksu u trajanju od devet meseci u kompaniji Idea doo. Bila sam na pozicji praktikata u sektoru ljudskih resursa u obračunu zarada. Praksa se sastojala od tri meseca volontiranja i šest meseci prakse uz novčanu naknadu. Nakon isteka prakse mnogima se ukaže šansa i za zasnivanje radnog odnosa, kao što se meni dogodilo nakon spajanja kompanija Idea doo i Mercator S doo.

Ponuđena mi je pozicija u sektoru Modiana koji se bavi uvozom i maloprodajom tekstila. Nešto sasvim drugačije od onog sto sam radila kako praktikant, ali i daleko izazovnije. Skoro godinu dana sam bila na poziciji Referenta uvoza gde mi je jedan od osnovnih zadataka bio organizacija transporta robe iz Nemačke, Italije, Slovenije, Hrvatske i dostava do maloprodajnih jedinica Modiana i Avenija Mode. Nakon toga dobijam mesto Trader-a, takođe u sektoru Modiana, što je podrazumevalo praćenje prodaje, zaliha, nabavke, izradu raznih analiza i sezonskih sniženja. Jedan deo ovog posla bio je i odabir kolekcija poznatih brendova (Beneton, S Oliver, Guess, Tom Tailor, Marx i drugi), saradnja sa vodećim lancima tekstila u zemlji i inostranstvu.

Posle skoro dve godine prelazim u Cortix doo, tacnije predstavništvo španske Grupo Cortefiel, danas Tendam, koje se bavi uvozom i maloprodajom tekstila u maloprodajnim jedinicama Springfield, Women secret, Cortefiel i Fifty Factory u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Bugarskoj. Na poziciji Asistenta Produkt direktora osnovni zadaci su bili da ispratim uvoz robe iz Španije do maloprodajnih jedinica u zemlji i regionu, obezbedim materijal za promocije, kontrolišem prateće troškove, kao i izrada izveštaja.

Od 2018. godine radim u kompaniji LPP Serbia doo na poziciji Menadžera logistike. U Srbiji smo predstavništvo poljske kompanije LPP SA osnovane 1991.godine u Gdanjsku čija je delatnost proizvodjnja i maloprodaja odeće, obuće, aksesoara i kozmetike brendova Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay. Grupacija poseduje više od 1700 prodavnica u EU, Aziji i Africi. Filozofija kompanije je lokalno razmišljanje i globalno delovanje. Misija kompanije ogleda se u pomoći kupcima da izraze svoje emocije i ostvare snove kroz svoja osećanja i izgled. Vizija se ogleda u strasti koja vodi napred, praveći kompaniju jednim od najboljih fashion retailera u svetu. I na kraju vrednost kompanije i zaposlenih se probija kroz energiju i strast koja se oseća, kroz brendove i kupce; timski rad i nove izazove; život u harmoniji sa prirodom kroz program socijalne odgovornosti.

Pozicija menadžera logistike u maloprodaji obuhvata praćenje isporuka iz Poljske do naših prodavnica u Srbiji. Ovo znači isporuku opreme koja je potrebna za opremanje prodavnica od cementa i pločica, preko IT opreme i nameštaja do reklamnih poruka i robe za krajnje potrošače. Svakodnevna komunikacija i saradnja sa kolegama iz drughih zemalja i različitih sektora, maloprodajom, tržnim centrima i državnim institucijama, čini ovaj posao dinamičnim i zanimljivim posebno u periodima otvaranja novih prodavnica kad u igru ulazi i organizacija marketinških događaja. U LPP sam bila uključena u otvaranje preko 20 prodavnica, a u toku je priprema otvaranja jos pet prodavnica u Nišu, u TC Delta Planet. Pored svih redovnih aktivnosti praćenja isporuka, izveštaja o troškovima, otpadu, stanju robe, organizacije popisa, kompanije za čišćenje prodavnica, nabavke razne opreme, jedan od zadataka poslednjih godinu dana je praćenje propisa vezano za sprečavanje zarazne bolesti Covid19 kako bi se zaposleni i kupci zaštitili. Ovo podrazumeva redovne dezinfekcije malporodajnog prostora, nabavku opreme u vreme kad je bila deficitarna, označavanje prodavnica potrebnom signalizacijom i dokumentacijom.

Naši diplomci: Nataša Popić,  LPP Serbia - 3

Tokom studija pohađala sam stučnu praksu, radionice i kurseve koje Univerzitet obezbeđuje za studente. Kvalitetna predavanja i profesori su doprineli da četiri godine uložene u širenje znanja i veština postanu dobar temeljac za dalji rast i razvoj kao i profesionalno usavrsavanje. Upravo smer računovodstvo i revizija predstavljaju osnovu za rad u različitim kompanijama. Finansijske analize, marketing i biznis planovi doprinose da studenti sagledaju funkcionisanje kompanija iz više uglova i opredele se za sferu koja im odgovara.

Studentima koji ovo čitaju bih preporučila da se angažuju u vannastavnim aktivnostima kao što su prakse i radionice jer će time doprineti da budu spremniji za rad nakon studija, samim tim imaće i veće šanse da se izdvoje na tržištu rada.