Milina Velanac, Carnival Cruise

Pozdrav, ja sam Milina Velanac. Završila sam Fakultet za turistički i hoteljerski menadžment na Univerzitetu Singidunum. Sa stečenom diplomom aplicirala sam i dobila posao na kruzeru kompanije Carnival Cruise Line kao guest service associate. Nakon nepune dve godine dobila sam unapređenje u Guest services supervisor na kojoj i danas radim.

Guest services (customer service) se u Srbiji upoređuje sa poslom recepcionera u hotelu, s tim što je guest services pozicija dosta kompleksnija i odgovornija. Deo dnevnog posla se odnosi na rad na „recepciji“ ali umesto check-in i check out poslova, mi se bavimo uglavnom rešavanjem problema, žalbi, pružanjem raznih informacija gostima, održavanje njihovih platnih računa koje koriste na brodu, prodajom ekskurzija i sličnih poslova sa ciljem pružanja najbolje moguće usluge i obezbeđenja zadovoljstva gosta. Ja sam do sada radila na tri različita broda od kojih su dva imala kapacitet oko 4.500 gostiju, dok je jedan brod imao kapacitet oko 4.800 gostiju. Pored osnovnog posla guest service sektor obavlja razne druge kancelarijske poslove kao što su: priprema dokumentacije za uplovljavanje i isplovljavanje iz luke, podnošenje dokumentacije (pomorskim carinicima u luci) za sve što se iznosi sa broda na teritoriju USA, vođenje grupa gostiju i obezbeđenje ispunjenja njihovih zahteva (event management), koordinacija između gostiju sa posebnim potrebama i svih hotelskh sektora da im se omoući krstarenje bez ikakvih poteškoća kao i mnogi drugi poslovi. Posao supervizora je da vodi smenu na „recepciji“, preuzima i rešava probleme uz kompenzaciju (uglavnom novčanu u zavisnosti od problema) koji eskaliraju na viši nivo, snosi odgovornost da svi kancelarijski poslovi budu obavljeni po protokolu i na vreme, vrši obuku novih zaposlenih u timu i pruža stručnu podršku celom timu. Radi se u timovima od 15 zaposlenih u proseku za ovu veličinu broda uključujući menadžera, asistenta menadžera, supervizore i associate. Timovi su višenacionalni, engleski nam je zvanični jezik kojim komuniciramo i dešava se da ima po više od 10 različitih nacija iz celog sveta. Dok na nivou svih zaposlenih na brodu (u proseku 1.300 ljudi) broj različitih nacija prelazi preko 50.

Carnival Cruise Line je jedna od devet kompanija Carnival Corporation & plc. i broji 23 broda (24 brod max kapaciteta od 6.500 gostiju bi trebao da isplovi do kraja 2021. godine ) i predstavlja najveću i najpopularniju kruz kompaniju Severne Amerike. Carnival Cruise Line je osnovana na Floridi 1972. godine i od tada se flota konstantno uvećava. Carnival Cruise Line zapošljava preko 35.000 ljudi iz celog sveta i ponosno podržava St. Jude Children’s Research Hospital.

Studirajući na Fakultetu za turistički i hotelijerski menadžment Univerziteta Singidunum bila sam u mogućnosti da učim od izuzetnih stručnjaka u oblasti turizma i hotelijerstva koji su nam nesebično prenosil svoja znanja i iskustva kako iz dešavanja u zemlji i regionu, tako i iz celog sveta pružajući nam uvid u raznolikost kultura kao i modernih trendova poslovanja. Studiranje mi je takođe omogućilo usavršavanje engleskog jezika i učenje dodatnog stanog jezika koji su mi poslužili kao „ulaznica“ na konkurs za posao koji sada obavljam. Stečeno znanje i praksa su mi pomogli da se lakše adaptiram na nove uslove rada i okruženje, a kasnije i napredujem.

Izuzetno je zadovoljstvo biti deo multinacionalnog tima, družiti se sa ljudima iz celog sveta, učiti od njih i prenositi njima svoje stečeno znanje kao i raditi za kompaniju kao što je Carnival Cruise Line, a sve to zahvaljujući izboru pravog fakulteta.